luni, 5 mai 2008

Web Design

Web design : concept grafic si implementare web
Asemeni unei reviste, o pagina de internet trebuie sa aiba, pe langa continutul informational, un aspect grafic placut care sa atraga si sa intrige vizitatorul. Plecand de la imaginea pe care compania dvs o promoveaza pein alte surse, pagina dvs. de internet trebuie sa incorporeze elemente grafice specifice si reprezentative pentru compania dvs, iar in functie de continutul si cantitatea de informatie publicata, o pagina de internet va contine o mai mica sau mai mare suprafata utila (suprafata rezervata informatiei :text, poze, legaturi si butoane) completata de suprafata grafica (contine elemente grafice definitorii ale paginii), urmarind cateva reguli de baza :
logo (sigla)
sigla companiei dvs trebuie sa fie lizibila, cu dimensiuni cuprinse intre 3% si 15% din suprafata paginii, situata in acelasi loc indiferent de sectiunea in care se afla vizitatorul, pe cat posibil distincta fata de continutul grafic.
meniul principal
pozitionat in general orizontal la 10%-33% fata de marginea superioara sau vertical la maxim 10% fata de marginea din stanga a paginii, cu pozitie fixa pe toate subpaginile, usor de gasit si identificat, stabilind “regula de navigare” a paginii dvs.
meniul contextual
meniu secundar dinamic ce apare in completarea meniului principal oferind mai multe optiuni, situat de regula langa meniul principal sau langa informatia care cere vizitatorului o decizie.
meniul Header/Footer
in principiu o copie a meniului principal sub forma de text situat la maxim 10% fata de marginea de sus sau de jos a paginii, necesar pentru a definii legaturi clare motoarelor de cautare si pentru a ajuta vizitatorul ce s-a “pierdut” pe pagina.
suprafata utila
zona in care continutul informational se va schimba in momentul in care vizitatorul incepe navigarea, prezentand informatia cu cea mai mare inportanta intotdeauna in primul ecran fara a cere utilizatorului sa deruleze ecranul spre dreapta sau in jos; chiar daca cantitatea de informatie va face ca continutul sa nu incapa pe un singur ecran, informatia ce va aparea in zona vizibila trebuie sa
definirea locatiei
fie prin evidentierea in cadrul meniului, fie prin titlarea paginilor, fie prin alte metode, utilizatorul trebuie sa stie in permanenta in ce sectiune a paginii se afla.
suprafata publicitara
fie ca doriti sa oferiti spatiu publicitar, fie ca folositi aceasta metoda pentru a promova anumite produse proprii sau sectiuni ale paginii, suprafata publicitara poate fi agresiva (intercalata continutului informational sau meniului) sau poate ocupa o suprafata dedicata sub forma de banner publicitar (dreptunghi lat situat in partea de sus a paginii), tower (turn : dreptunghi inalt situat lateral) sau footer (dreptunghi lat, plasat in zona de jos a paginii) continand una sau mai multe poze, o animatie sau fiind impartita in mai multe zone.
continuitatea si simetria
fiecare pagina de internet isi stabileste singura cum structureaza informatia, unde si cum pozitioneaza meniurile si legaturile, putand fi derutant pentru vizitatorul aflat prima data pe pagina dvs; este recomandat sa singura regulain toate sectiunile paginii, sa echilibrati pe orizontala si verticala continutul grafic si informational pentru ca vizitatorul sa-si poata crea cat de repede un “tipar” conform caruia sa invete sa navigheze pe pagina dvs.
relevanta informatiei
un vizitator se va hotara in general in primele 5-10 secunde daca pagina dvs prezinta ceea ce il intereseaza, deci este recomandat sa aveti in fiecare pagina si subpagina informatie distincta si elocventa, vizibila in primul ecran; un vizitator nu va intra neaparat direct prin prima pagina, putand fi adus de un motor de cautare sau o legatura (link, reffer) direct intr-o anumita sectiune (subpagina)
Bineinteles, in functie de natura paginii dvs se poate aplica o abordare indrazneata, inovativa si nonconformista, pastrand totusi un echilibru fata de ce se asteapta vizitatorul (avand in vedere formatia, varsta, nivelul de cunostinte operare PC pe care le estimati in grupul tinta - targetul paginii).

Niciun comentariu: