luni, 5 mai 2008

Optimizare, promovare si SEO

Optimizare, promovare si SEO
Scris de mastersitero pe aprilie 23, 2008
Optimizarea unei pagini de internet are in vederea organizarea si structurarea informatiei si codului sursa astfel incat afisarea sa se faca corect si rapid indiferent de sistemul de operare sau clientul web (browser, ex. Internet explorer, Mozila Firefox, Opera, Safari, etc.) vizitatorului, evitand disfunctionalitatile ce pot aparea intre diferite versiuni si totodata pastrand anumite elemente necesare pentru ca pagina dvs. sa fie corect citita si interpretata de catre motoarele de cautare.
Optimizare SEO (Search Engine Optimization)
O sursa principala de vizitatori o prezinta motoarele de cautare, “roboti” care in permanenta parcurg paginile de internet cunoscute urmarind legaturile ce apar intre acestea sau descopera noi pagini, prin legaturi ce exista catre acestea din paginile cunoscute, citesc si evalueaza continutul paginilor, clasifica si stocheaza continutul acestora pentru ca la o cautare sa poata afisa o lista cu pagini cunoscute ce contin cuvintele cheie (keywords) introduse de vizitator.
Astfel, o pagina de internet trebuie sa aiba in vedere :

Definirea cuvintelor cheie (keywords)
Prin diverse metode o pagina de internet poate capata o valoare sporita in vederea motoarelor de cautare pentru un numar restrans de cuvinte considerate cuvinte cheie, capatand o afisare prioritara in lista rezultatelor cautarii pentru aceste cuvinte. Identificarea cuvintelor cheie avand in vedere relevanta lor fata de continutul paginii dvs si valoarea atribuita lor de catre pagini similare (concurente), poate aduce o afisare intre primele rezultate ale cautarilor si implicit un numar crescut de vizitatori “target” care au aratat interes fata de informatia publicata de dvs. prin efectuarea cautarii.
Cresterea valorii paginii (PageRank)
O pagina de internet corect executata ce fa vi corect interpretata de un motor de cautare si va fi considerata ca ar contine o informatie relevanta intr-un anumit domeniu va capata o lavoare totala (PageRank) ridicata, castigand o afisare superioara pentru intreg continutul ei. Valoare unei pagini poate fi sporita si mostenita si din surse externe prin legaturi ale altor pagini catre pagina dvs (link, backlink, reffer). Valoarea totala a paginii poate aduce un numar mult mai mare de vizitatori care ajung pe pagina dvs. in urma unei cautari pe un set de cuvinte prezente in paggina, dar nu neaparat in contextul si cu sensul pe care l-a intentionat vizitatorul
Cresterea traficului (numarul de vizitatori) prin alte metode
Din pacate, executarea corecta si publicarea unei pagini de internet nu garanteaza un flux constant de vizitatori. Continutul paginii dvs poate sa nu aiba o sfera larga de interes, sa fie foarte specializat sau sa fie foarte bine promovat de alte pagini concurente, caz in care o pagina de internet are nevoie de publicitate. Exceptand alte surse, publicitatea pe internet se poate face prin :
popularizare : creerea unui cat mai mare numar de legaturi gratuite sau platite catre pagina dvs in cadrul altor pagini specializate (Directoare WEB)
publicitate platita in motoarele de cautare : afiserea preferentiala contra cost in cadrul motoarelor de cautare pentru un set predefinit de cuvinte cheie (ex. rezultatele ce apar cu galben sau in partea dreapta a cautarilor Google)
reclama platita : afisarea unei reclame poza, animatie sau text in cadrul altor pagini de internet sau retele de pagini ce ofera acest serviciu propriu sau prin intermediul unor firme specializate
campanii email (NERECOMANDAT) : trimiterea unui numar de emailuri nesolicitate catre o lista de adrese email numit si SPAM cu sau fara a cunoaste interesul pe care destinatarii il pot avea fata de continutul paginii dvs (target sau netargetat). Aceasta metoda este foarte riscanta putand compromite complet valoarea pginii dvs.

Niciun comentariu: